سجوم

شکست عهد من و هر چه بود گذشت ..
سجوم

لله الأمر من قبل ومن بعد

سرم به چارچوب هاى خیالى مى خورد..

يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۰۰ ب.ظ

حوالى ظهر.. آدم هایى که از کلیسا برگشته اند و در میدان اصلى مرکز شهر پرسه مى زنند. بوى نان ِ تازه فضا را پُر کرده... قلعه اما خسته و غم گین پشت سر شهر ایستاده. و از میانه ى فریم هاى دو هزار و شانزده میلادى شادى هاى ناپایدار آدم ها را مى نگرد.. من اما جلوى شهر ایستاده ام .. با تصویر یک بعدى ِ سِیگانى سیاه و سفید و موهوم. به درازاى ده سال دلتنگى.. شبیه همانى که سید توصیف مى کند: "خسته ام از بازیگوشى.. میان خیابان.. و عبور از خط کشى هاى منطقه دار.. هستى -حس مى کنم- حوصله ى مرا ندارد.. در کنار ستاره و گُل.. سرم به چارچوب هاى خیالى مى خورد.."

  • ۹۵/۰۲/۲۶
  • وی بی

نظرات  (۵)

متشکرم. من پاسخ شما رو ندیدم. بیخود داشتم عصبانی میشدم!
خوبی خلوتی اینجا اینه که دیگه لازم نیست مثل کامنتدانی حبذا با کسی دست به یقه بشم! :) بازم متشکرم، خیلی مقاله ی خوبیه. اجرت با مادرم فاطمه معصومه..
دیگه دارم عصبانی میشم!!!
سلام. میبینم با اینکه تابستونه اینجا زمستونه! و باز خودمم که دارم کامنت میگذارم.. انشالله حال و احوال شما بهاری باشه و مزه دهنتون هم تغییر کرده باشه.

یه راهنمایی میخواستم ازتون. چون با رشته های مهندسی آشنایی ندارم فکر کنم البته مربوط به رشته مهندسی پزشکی بشه که باز هم کسی رو درین رشته نمیشناسم و ممنون میشم فردی علاقه مند به دریچه های مصنوعی یا بیوسنتتیک قلب رو بهم معرفی کنید که علاقه داشته باشه به مبحث دریچه قلب. میدونید بیماری های دریچه ای در کشورمون به نسبت آروپا و آمریکا بیشتره. دریچه های مصنوعی هم دو نوعند: بیوسنتتیک که معمولا از بافت حیوانی مثل پریکارد گاو یا خوک تهیه میشه و یه عمر دهساله داره ولی بیمار دیگه دارو نمیخوره و احتمال لخته زایی اش کمه اما باز باید عمل مجدد بشه. و نوع فلزی که خب تا آخر عمر کار میکنه اما باید وارفارین بخوره و احتمال لخته زایی زیاده. هر دوی این ها رو از خارج وارد میکنیم. الان بهترین نوع دریچه مصنوعی ادواردز هست که آمریکاییه. حالا الان با این پیشرفت و نانو و.. میشه کاری کرد که مثلا ماندگاری دریچه بیوسنتتیک بره بالا، هم دارو نمیخواد و هم تا آخر عمر بتونه کار کنه. یا اصلا یه دریچه با ویژگیهای مثبت هر دو اینها طراحی بشه؟ کلن طرح تحقیقم اینه. کسی رو میشناسید علاقه مند باشه حداقل روش فکر کنه؟!


پاسخ:
علیکم السلام. 

همون طور که گفتید این مبحث در حیطه ی مهندسی پزشکی و یا مهندس بایومدیکال هست. ازینکه نانوتکنولوژی بتونه به ماندگاری این دریچه ها کمک کنه مطمئن نیستم. معمولا نانومواد در اثر پذیری بالا شریک هستند و نه در ماندگاری. معمولا برای افزایش طول عمر از نانوکامپوزیت های بایو استفاده میشه در قطعات بایومدیکال. در این رشته گروه های زیادی در دنیا کار می کنند. مثلا این مقاله رو ببینید. متاسفانه بنده کسی رو در ایران که علاقه مند باشه روی این موضوع کار کنه نمیشناسم. با دکتر فرهمند در دانشگاه شریف و دکتر سرکار رئیس ستاد نانو میتونید قرار بگذارید و اونها احتمالا آدم های مناسب این کار رو بهتون معرفی می کنند. مخلص.
خب شاید دهنت بد مزه است. یه جا خوندم واقعیت "تلخ" نیست فقط مزه اش " با اونی که خیال میکردی" فرق میکنه.. البته این مال مطلب بالاست
دلکش پروانه نیست ... شمع نیفروخته