سجوم

شکست عهد من و هر چه بود گذشت ..
سجوم

لله الأمر من قبل ومن بعد

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

یاد باد آنکه نهانت نظری با ما بود
یاد باد آنکه نهانت نظری با ما بود
یاد باد آنکه نهانت نظری با ما بود
یاد باد آنکه نهانت نظری با ما بود
یاد باد آنکه نهانت نظری با ما بود
یاد باد آنکه نهانت نظری با ما بود

 

  • وی بی

آفت ایمان تظاهر است. ریاکار عاقبت در دام خدعه خود می افتد و خدا را از یاد می برد. مگر گاهی و اندکی. و لایذکرون الله الا قلیلا. 

آفت کفر ستم است. مشرک محبت رفیقش، رئیسش، همکارش، فرزندش و خانواده‌اش را بر محبت خدا ترجیح می دهد. کسی که محبت خدا را که تنها حقیقت مسلم هستی است فراموش می کند به هسته ی آفرینش ظلم می کند. و کسی که به خود ظلم می کند، اعمالش تباه می شود و عاقبتش خسران است. و ساءت مصیرا..

 

منافق آفت کفر و ایمان را با هم دارد. مشرک متظاهر ست. منافق در پایین‌ترین درجه ی جهنم است. در حدیثی از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم است که منافق سه نشانه دارد:

۱- در سخن دروغ می گوید.

۲- چون وعده می دهد عمل نمی کند.

۳-در امانت دیگران خیانت می کند. 

  • ۲۱ خرداد ۹۶ ، ۱۷:۰۸
  • وی بی

نزدیک ماه رمضان چهار سال پیش با دوست عزیزی به یک کتابفروشی ایرانی در شمال ونکوور رفته بودیم. لا به لای کتاب ها در قفسه های زیرین، یک قرآن عتیقه ی نسخه خطی پیدا کردم. مشغول ورق زدن بودم که صاحب مغازه که پیرمردی با کراوات سبز و کفش های اسپرت بود آمد نزدیک و اززیر عینک قطورش نگاهی تیز به من کرد و به حالت طعنه گفت که "کتاب های مفید بخوان! این کتاب پُر است از دست و پا قطع کردن.".. لبخندی زدم.. پرسیدم که همه اش را خواندید؟ .. گفت که "همه اش همین است. قتل. مجازات...".. گفتم بسم الله.. امتحان کنیم؟ گفت باشه!.. 
 قرآن را باز کردم.. سوره ی لیل آمد.. شروع کردم به خواندن.. واللیل اذا یغشی.. قسم به شب هنگامی که پرده اش همه جا را فرا می گیرد.. والنهار اذا تجلی.. و قسم به روز هنگامی که تجلی کند.. و ما خلق الذکر و الآنثی.. و قسم به کسی که مرد و زن را آفرید.. ان سعیکم لشتی .. گفتم این آیات را ببین.. دست کم این ملودی هیجان انگیز کلمات را نگاه کن.. اینها بی نظیر نیست؟ .. دیدم که آهسته گریه می کند.. منقلب شده بود.. بیشتر از آنکه من فکرش را کنم.. کلمات را بیش از من میفهمید... گفت تا آخر سوره بخوان.. سوره که تمام شد صورتش غرق اشک شده بود.. 
.
.
 این روزها فرصت خوبی است برای خواندن کتابی که تاریخ بشریت را برای همیشه متحول کرده است. حداقل برای یک بار. اسلام اقلیمی را بگذاریم کنار. خیال کنیم تازه متولد شده ایم. قرآن را یک بار. از اول تا آخر بخوانیم..

  • ۱۲ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۱۰
  • وی بی