سجوم

شکست عهد من و هر چه بود گذشت ..
سجوم

لله الأمر من قبل ومن بعد

تهران وجود ندارد

جمعه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۰۱:۰۱ ق.ظ

آدم‌ها به اندازه‌ی قرابت شان با مرگ حقیقت دارند.. 

--

گمانم کوندرا بود که می‌گفت زندگی را باید از جنس مرگ شناخت، عشق را از کوچه های بن بست. یادم نیست. بیست سالگی هایم می‌داند. ولی معنی ش اینست که محدودیت، گاهی امکانات روحی بیشتری به آدم می‌دهد. دنیایی می سازد از نو. مثل روزه گرفتن که باعث می شود آدم دنیا را پس از سی روز طور دیگری ببیند. آن ها که صبح عید فطر، صبحانه‌ی ساده‌ای می خورند این را خوب می فهمند..

  • ۹۳/۱۱/۱۰
  • وی بی

نظرات  (۸)

بله ما غافلیم و به آرزوی مرگ می گذرد ایام

پاسخ شما مبنی بر اکتفا به کلمه ممنون برای من کمی مبهمه.برداشت من این بود که گفتید  . it is non of your business

پاسخ:
"ممنون از تذکر"

دلنوشته ها تفکرات و احساسات آدمی اند. آنچه ثبت میشود از جریان فکری هر انسان خطی بر افکار دیگران خواهد انداخت خواه سپید خواه سیاه

مراقب خط خطی هایتان باشید

پاسخ:
ممنون
هر وقت یه جمله می بینم که مغزم را خالی می کند آفرینی بر گوینده آن جمله می گویم
مثل این جمله "محدودیت، گاهی امکانات روحی بیشتری به آدم می‌دهد"
هر منظوری که داشتین من برای خودم طور دیگر دیدم
بعد از 6 سال می تونم بگم از ان جمله های بکر بود
6 سال برای یادگیری درسهای دینی مسیر 80 کیلومتری را طی می کنم چون فاصله ما از امکانات زیاده
امااین روزهای پایانی دوره اول، انرژی خاصی برای ادامه دادن دارم
شاید یه جور امکانات خاص

بزرگی می‌گفت: من و هم نسلای من، سختیای زیادی کشیدیم تا به همۀ اونچه که خدا برای ما میخواست رسیدیم .

سلام برادر

خیلی کم پیدایید... 2-3 بار تماس گرفتم خدمتتون صحبت کنم موفق نشدم. ازدواج کردید یا نه ؟  :)

یا علی
خیلی ها هم صبح عید فطرچیزی نمی خورندو  البته چشم انتظار مرگ
"محدودیت، گاهی امکانات روحی بیشتری به آدم می‌دهد" در اینجا همان‌قدر غیر قابل درک است که "آزادی و لیبرالیسم آدمها را محدود می‌کند."