سجوم

شکست عهد من و هر چه بود گذشت ..
سجوم

لله الأمر من قبل ومن بعد

توی قصه‌ی عاشقی همیشه بازنده ایم ..

چهارشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۲، ۰۴:۲۸ ب.ظ

تا نزدیک سحر خوابم نبرد. بعد از نماز عشاء نشسته بودم در تاریکی. صدای بچه‌ها از درز اتاق می‌آمد که حرف می‌زدند. من اما دوباره به عالم تشکیک و تبدیل یورش بوده بودم. احساس خلبانی را داشتم که برای فرار از سقوط به فراز دریاها هجوم برده بود. گاه با چنان شتابی سقوط می‌کردم که شکستم از شکستنم سخت‌تر می‌نمود. بعد دوباره بلند می‌شدم و اوج می‌گرفتم.. و از گذشته فرار می‌کردم. می‌خواستم بلندتر بپرم این‌بار. اما باز سقوط مرا می‌گرفت. و این دوباره تکرار می‌شد. هر سقوطی از قبلی سخت‌تر بود. از اتاق آمدم بیرون. نور آزارم می‌داد. به گوشه‌ای رفتم.{..}. زیر لب با خودم می‌خوانم "مرد آنست که از نسل سیاوش باشد..". مهدی می‌گوید که تو اقامه‌ات هم به شعر است. می‌خندیم. پیرمرد می‌گفت رفیق‌بازی لازمه‌ی دینداری است!. یاد مصافحه‌ی بعد از نمازهای حاج آقا می‌افتم که به اندازه‌ی خود نماز یا بیشتر طول می‌کشید. روایتی است که وقتی دو مومن مصافحه می‌کنند خداوند از میان آن دو با آنکه بیشتر دوست دارد دست می‌دهد... شب به خانه می‌آیم. دیروقت. شعری را که بشیر برایم فرستاده باز گوش می‌کنم. خواب مرا می‌گیرد. صبح با دعای عهد بیدار می‌شوم. باران پنجره را تسخیر کرده و ابرها آس‌مان را. آفتاب اما در خانه است. اللهم رب النور العظیم. بی‌اختیار اشک می‌ریزم. یا اله العاصین. 

  • ۹۲/۰۷/۱۰
  • وی بی

نظرات  (۵)

دمع السجوم...اشکی که می ریزد...
سجوم یعنی چی؟؟؟

سلام

تیتر این پست رو که دیدم یاد صحبت های اخیر یکی از متولدین دهه 40 افتادم، همونهایی که سال 42 امام خمینی گفتن سربازان من امروز در گهواره اند، از امام خمینی و عشق ش به او حرف میزد. پای صحبت هرکدوم از این دهه 40 ها و پدر و مادرهای خودمون در مورد امام خمینی که می شینم، عشق عجیبی توی وجودشون جریان داره. تجربه چنین عشقی به انسانی که در مقابل ائمه ذره ای بیش نیست، اونها رو به جایی رسوند که جانشون رو در راه خدا قربانی کردند.. اینا همیشه توی قصه عشق برنده بودن، همیشه..   

  • فدایی رهبر
  • متشکرم آقا وحید.
    یاعلی
  • فدایی رهبر
  • سلام برادر.ببخشید می تونم بدونم شما الان در کدام کشور تحصیل می کنید؟
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام علیکم. مایل نیستم به طور عمومی جواب بدم. اما اگه لازمه بدونین ایمیلی خصوصی برام بفرستین. یا حق. وی بی