سجوم

شکست عهد من و هر چه بود گذشت ..
سجوم

لله الأمر من قبل ومن بعد

هر گناهی گذشته ای دارد ..

چهارشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۱۸ ب.ظ

در ماجرای جنگ احد یک عده از مسلمانان اشتباه کردند
و با اینکه خداوند به مسلمانان وعدهٔ پیروزی داده بود
وَلَقَدْ صَدَقَکُمُ اللَّـهُ وَعْدَهُ إِذْ تَحُسُّونَهُم بِإِذْنِهِ 
ولی به خاطر اشتباه این عده
«همه» ی مسلمانان به شکست و بیچارگی افتادند..
تا جایی که مسلمان‌هایی که به رسالت حضرت محمد (ص) «شهادت» داده بودند
پیامبر را تنها گذاشته و می‌گریختند..
إِذْ تُصْعِدُونَ وَلَا تَلْوُونَ عَلَىٰ أَحَدٍ وَالرَّسُولُ یَدْعُوکُمْ فِی أُخْرَاکُمْ..
..

قرآن در مورد کسانی که اشتباه کردند.. و به خطا رفتند نکتهٔ مهمی می‌فرماید که:
إِنَّ الَّذِینَ تَوَلَّوْا مِنکُمْ یَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ إِنَّمَا اسْتَزَلَّهُمُ الشَّیْطَانُ بِبَعْضِ مَا کَسَبُوا
یعنی این‌ها که آن روز در احد خطا رفتند.. شیطان فریبشان داد ..
به خاطر «بعضی» اشتباهات و گناهانی که دامنشان را آلوده کرده بود..

یعنی اینکه آدم در امتحانات الهی مردود شود و به انحراف کشیده شود
به خاطر گناهانی است که انجام می‌داده..

و هر گناهی گذشته‌ای.. و البته آینده‌ای دارد..

الا ما رحم ربی..

که و الله یهدی من یشاء الی صراط مستقیم...

  • ۹۲/۰۵/۱۶
  • وی بی

نظرات  (۴)

"من یشاء " به خداوند باز می گردد یا به بنده ؟
پاسخ:
قطعاً به خداوند. یعنی خداوند هر کس را بخواهد به راه راست هدایت می‌کند
یعنی گناهان مثل یک زنجیره به هم متصل هستند ...
فکر میکنم اولین حلقه ی این زنجیره ، غفلت از یاد خداست.

وای به روزی که این زنجیر گناهان انسان رو به بند بکشد ...

خدایا ! لحظه ای ما رو به حال خودمون رها نکن!
حکایت عجیبی ست...  حکایت انسان...اگر صفت مومن را داشته باشد که دیگر...

سلام آقا وحید

وبلاگ آقا محمد بسته شده؟

 

هر چه قدر تلاش کردم باز نشد..

پاسخ:
سلام.. اینطوری به نظر میاد ..