سجوم

شکست عهد من و هر چه بود گذشت ..
سجوم

لله الأمر من قبل ومن بعد

در خورد فیل

يكشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۰۲ ق.ظ

"میرزا حسین خان در بالاخانه ی عمارت دارالحکومه نکته ی لطیفی را به اعتمادالسلطنه  می نویسد :‌ اگر چه عزل از صدارت بد است، اما من به یک جهت خوشحال هستم .. از آنکه دیر یا زود من از این بالاخانه می باید پایین بیفتم یعنی از صدارت معزول شوم. منتها این است اهل ایران عجله در عزل من کردند، و در حیاط تشک زیادی گستردند و مرا از بالاخانه ی صدارت پایین انداختند، و من بدون اینکه جایم خرد بشود به زمین افتادم. از سیاق تاریخ می بینم که بدین احوال بعد چند مدت حب آنها به من برمی گردد. اگر شورش یک مشت بی خبر نبود، من خود بعد از چندی پرت می شدم و هلاکت می یافتم. مقصودش این بود که شاه مرا به اقبح وجوه معزولم می فرمودند ... "

اندیشه ی ترقی و حکومت قانون عصر سپهسالار .. فریدون آدمیت ..

  • ۹۲/۰۲/۰۸
  • وی بی

نظرات  (۱)

  • محمد رستگارفر
  • سلام آقا وحید

    می خواستم برای مطلب قبلی(عکس آقا) یه کامنت بذارم که اجازه نظر نداده بودی. حالا اینجا می نویسم:

    رهبر من...
    طلایه دار لاله هایی...
    امید قلب عاشقایی...
    خمینی زمان مایی...