سجوم

شکست عهد من و هر چه بود گذشت ..
سجوم

لله الأمر من قبل ومن بعد

حالا همه می‌‌دانند

جمعه, ۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۵۸ ب.ظ

  • ۹۲/۰۳/۰۳
  • وی بی

نظرات  (۲۰)

ما هم چون برادر حمید جای دیگر ایستاده بودیم اما اگر خدا بخواهد از امشب تا اخر همینجا می ایستیم در آقای جلیلی دلی آرام و قلب مطمئنی دیده می شود حس می کنم حاضر نیستند به هر قیمتی رأی مردم را جمع کنند امیدشان بیشتر به خداست تا تبلیغات

 

حالا مثلا یکی پیدایش بشود و تمام کارهای به ثمر نشسته را کوچک بشمارد و ساده.. بی انکه حوصله ی هیچ توضیح و تفسیری را داشته باشی می گویی
خیلی ها از پس همین کار ساده هم برنیامدند!
پاسخ:
بله عقب نشستن کار ساده‌ای است. معتمد به نفس بودن و اطمینان قلبی داشتن فقط نفس سلیم می‌خواهد. ایستادن کار سختی است. تفسیر و توضیح برای بعد اما فعلاً شما را دعوت می کنم به نگاه کردن به جمع آوری سیر مذاکرات: 
http://bayanbox.ir/id/1135282047270712899
در وبلاگی به نام "نم نمک" مطلبی تحت عنوان "گفتمان انقلاب اسلامی و دیگر هیچ" خواندم که انگار به درد خوانندگان و صاحب خانه ی اینجا هم می خورد:

"چندی پیش دکتر باقری لنکرانی در مدرسه علمیه میرزا حسین اصفهان طی یک سخنرانی انتخاباتی گفت: گفتمان انقلاب یک نماینده خواهد داشت، یا من یا دکتر سعید جلیلی. و فعلا نظر آقایان این است که بنده اصلح هستم…
همان موقع به دوستان همراه عرض کردم که نمی‌دانم از بی‌تقوایی‌ست یا اینکه بار برخی کلمات را نمی‌شناسیم که این‌قدر راحت به کارشان می‌گیریم.
آخر مگر می‌شود اینقدر راحت یک گفتمان را مصادره کرد؟
با چه کارنامه  و چه معیار و تاییدی یک نفر به خودش اجازه می‌دهد بگوید یا من یا فلانی، ما تنها نمایندگان گفتمان انقلاب اسلامی هستیم؟
و این جور وقت‌ها ما چه بگوییم اگر نگوییم خب این هم یک حرف مثل آن حرف است که بعضی از احراز صلاحیت نشدگان، زیر گنبد کبود اصلح‌تر از هر کسی هستند و… 
چه بگوییم اگر یادآور نشویم “اطاعت از رئیس جمهور، اطاعت از خداست” هم سابقه همین حرف‌ها بود که تیتر یک رسانه‌های ضدانقلاب و دستمایه ریشخند آن‌ها به حزب الله شد… 
حالا هم انگار تمامی ندارد
ما می‌خواهیم نقدی کنیم تیتر می‌زنند که دشمن(!) منطق محکم(!) را شناسایی کرده است! 
باور کنید که همه را به چوب نشریات زنجیره‌ای اصلاحات راندن خطاست.
ما قصدمان توهین و تحقیر نیست.
حرف ما این است که گفتمان انقلاب اسلامی ارث پدر کسی نیست.
گفتمان انقلاب اسلامی فرمایش شهید چمران هم هست که گفت:
می‌گویند تقوا از تخصص لازم‌تر است، آن را می‌پذیرم اما می‌گویم آن‌کس که تخصص ندارد و کاری را می‌پذیرد بی‌تقواست.
گفتمان انقلاب این هم هست که آقایی که نماینده‌ی بخش مهمی از سیاست خارجه رهبری هستید! اینقدر تقوا داشته باشید که نیایید و خودتان را در معرض رای دیگران قرار بدهید که اگر به خاطر ضعف‌هایتان از رای اکثریت محروم شدید، بهانه دست کسی نیافتد که مردم به رفراندوم سیاست خارجی رهبری نه گفتند و… 
گفتمان انقلاب اسلامی این هم هست که اول بروید اقلا یک مدرسه را مدیریت کنید، ببینید می‌شود؟
به خدا حالا وقت برای مدیریت کشور و گفتمان انقلاب اسلامی زیاد داریم…
همین! مال هیچکس نیست!

از این دست رفتارها را به منافق پیشه گی هم تعبیر کرده اند
واقعا بعضی کامنت ها حال آدم را به هم میزند..
اینهمه از همه تریبون ها دارند توصیه میکنند که : اتق الله!

حالا شما هر چی به ذهن تون میرسه باید نقل کنید؟
نشنیدید آن حدیث را که در دروغ گویی یک نفر همین بس
که هر چه شنیده باشد را تکرار کند..

تا حماقت و بی تقوایی بعضی هست..نیاز به بی بی سی و غیره نیست.
در این دوره ی بد اخلاقی و بعضا بی اخلاقی ها این که اخلاق ایشان مورد ستایش افراد خارج از حلقه ی شان قرار می گیرد نکته ی قابل تاملی ست..
برایم جالب ست که ایشان مستقل وارد عرصه شدند بدون این که به دنبال کسی باشند اما انگار خیلی ها به دنبال اویند و...
خیلی ممنونم از پاسخ متین شما.

انشا الله خداوند توفیق خدمت به نظام اسلامی را نصیب همه ما کنند.

اما در مورد آقای جلیلی نیاز به ارائه دلایلی است که اصلح بودن ایشان را با توجه به مسائل موجود نشان دهند.

من به شخصه از لحاظ اخلاقی و عقیدتی به ایشان ارادت خاصی دارم اما خیلی دوست داشتم که در سخنانشان راهکارهای پیشنهادی برای مسائل و دغدغه های قشری از جامعه که باورهای مشابهی ندارند هم ارائه می کردند.

در شرایطی که جامعه از لحاظ اقتصادی و فرهنگی بشدت دچار آسیب شده، به گمانم برای حمایت از ایشان و اطمینان قلبی از دادن رایی بر مبنای حق، می بایست برهانی داشت.

البته به جر مسئله امداد الهی و وعده های حق خداوند در خصوص یاری صالحان، اگر شما دلایلی در این خصوص دارید به گمانم بیانشان می تواند مفید باشد.
اقای و .ب این بند اول پاسخت به روزگاران ربطی به کامنتش نداشت اما! ;دی
پاسخ:
پاسخ به نظر بعدى بود که در موافقت با نظر ایشون نوشته بودند..
واقعا خوب نوشتین آقا/خانم روزگاران...و این که همه می دانند؟!!!
چه چیز را همه می دانند؟همه کیست؟آقای خامنه ای؟!مردم؟!
 آیا شما می دانید که بین مردم ایران اینگونه می گویند که ستادهای انتخاباتی مشایی به جلیلی واگذار شده است؟!آیا اینان پایداری ایران اسلامی را می خواهند؟! چرا پشت کسی ایستاده اید که نمی تواند حتی استدلال درستی درباب مشکلات موجود و راه حلشان ارائه دهد؟ ما طرفداری از کسی خاص را در سر نداریم و یا از نبود کسی ناراحت نیستیم اما ایران و سرنوشتش برایمان اهمیت دارد...
پاسخ:
ائتلاف مشایی و جلیلی از آن جُک‌های بی‌مزه‌ی انتخاباتی است. 
لحن نظر قبلی را با تندی نخوانید. بیشتر جنبه تذکر دارد تا انتقاد و یا به قولی عقده گشایی.

این تناقض طرفداری از نظام و یا پایداری و استقامت در مقابل تحریم ها با زندگی خارج از این سیستم و تحصیل در کشوری دیگر به نظرم تناقض بزرگی است و نیازمند یک توضیح مناسب است. شاید شما اصلا برایتان مهم نباشد که دیگران چه قضاوتی می کنند اما به گمانم به عنوان فردی که زندگی اش با نظام جمهوری اسلامی ایران پیوند دارد مهم است که پاسخگو باشید.

جهل ما آدم ها اینقدر زیاد است که به خود اجازه قضاوت کردن و یا حکم دادن ندهیم. حرفی که می زنم از جنس آن است که حضرت علی (ع) در سطح ساده ترین مردم روزگار خود زندگی می کردند که یکوقت مردم جامعه از مسئولین ناامید نشود و در دلشان گمان نکنند که بین حرف و عمل افراد فاصله است.

یک نوع پاسخگویی و احساس مسئولیت در برابر افکار عمومی.
پاسخ:
سلام، 

ممنون از تذکراتی که نوشتید، مختصر عرض کنم که: 

1- واضحاً این جمله‌ی "حالا همه می‌دانند" عطف است به شعاری که پشت آقای جلیلی است. 

2- حرف شما در مورد موضوع تحریم‌ها کاملاً درست است. اما انتخاب رئیس جمهور برای امروز و فردا نیست. ان شاء الله به زودی این اشکال شما به بنده مرتفع می‌شود. به حول و قوه‌ی الهی. 
چرا؟ استدلالتون چیه برای رای دادن به ایشون؟ مقاومت؟

البته من هیچ نمی دانم که شما بر سر چه ایستاده اید و برای این راه چه هزینه ای پرداخت می کنید. بر حسب ظاهر تنها می گویم وقتی شما  اصلا در ایران نیستید، همانقدر که اپوزیسیون خارج نشین در اوضاع ایران در این نظام مشارکت دارند شما نیز در شرایط مشابهی قرار دارید. شما از این تحریم ها چه ضرری دیده اید؟ چه رنجی برده اید؟ اصلا چقدر تلاش کرده اید که از رنج مردم کم کنید و در این اوضاع سخت کمک یارشان باشید؟

اینها را جهت زخم زبان زدن نگفتم. خواستم بدانید که اگر در این شرایط دارید از آقای جلیلی حمایت می کنید باید دلیل محکمی داشته باشید.

ایشان قرار است مسئول اجرایی کشور باشند نه رئیس یک گروه و یا حتی حذب خاص. ایشان قرار است رئیس جمهور ملت ایران باشند که در حال حاضر درصد بالایی از جامعه اصلا گفتمان ایشون را قبول ندارند.

شما در ایران نیستید و نمی بینید که در کوچه و خیابان افرادی که دوره قبل به آقای موسوی و یا رضایی رای داده بودند این دوره اصلا نمی خواهند مشارکت کنند.

از شما که طرفدار این گفتمان هستید، شمایی که باور به مقاومت دارید حداقل انتظار اینست که برایش تلاش و مبارزه کنید.
حرف ما یک کلام
مقاومت والسلام
مقاومت رمز پیشرفت.. م.ب شما هم بر خواستت مقاومت کن, ایشالا طلسم هم شکسته میشه :دی
نه سازش
نه تسلیم
یار جلیلی هستیم :دی


باز ما بیایم به یکی رای بدیم
رای نیاره بنده خدا..
به ح ب
داستانک "اره را تیز کن" را که شنیده اید,یکی از تفاوت های ما با دیگران شاید در نکته ی همین داستان است.. راهبردهای اجرایی به تنهایی کافی نیست اره را باید تیز کرد..
من تا وسط هاش ایستادم، بعد دیدم جاهای دیگه هم میشه ایستاد، رفتم اونجاها :)))
خدا قوت!
  • عارف عبداله‌زاده
  • هنوزم نمی‌خواین بگین "خورد فیل" یعنی چی؟
    پاسخ:
    شعر معروفی است که: 

    یا مکن با فیل‌بانان دوستی
    یا بنا کن خانه‌ای در خورد فیل .. 

    احسنت ..
    ما تا اخر ایستاده ایم...
    that's great
    این خوبه یا بد؟!