سجوم

شکست عهد من و هر چه بود گذشت ..
سجوم

لله الأمر من قبل ومن بعد

زمانه به دست تو دادم کلید ..

شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۹ ق.ظ

" خبرهایی که از جبهه می‌رسید، به اطلاع امام می‌رساندیم. خبر سقوط خرمشهر را من به ایشان دادم. به خاطر دارم که یک روز قبل از ظهر بود که آقای مهندس غرضی، استاندار وقت خوزستان زنگ زدند و گفتند به امام بگویید خرمشهر سقوط کرده و آبادان نیز در معرض خطر سقوط است و بپرسید تکلیف چیست؟ گفتم گوشی را نگه دارید و با ناراحتی زیاد به داخل اتاق امام رفتم؛ دیدم اقامه‌ی نماز می‌گویند و می‌خواهند نماز را شروع کنند. وقتی حالت سراسیمه و نگران مرا دیدند، پرسیدند: چه خبر است؟ گفتم آقای مهندس غرضی از ستاد مرکزی فرماندهی جنگ زنگ زده و می‌گوید خرمشهر سقوط کرده و آبادان نیز در معرض سقوط است و ایشان الان پشت تلفن منتظر جواب است. امام در حالی که حیّ علی الصلاة را گفته بود و می‌خواست حیّ علی الفلاح را بگوید با آرامش تمام فرمودند بروید بگویید جنگ است آقا.. جنگ، برد و باخت دارد؛ بعد ادامه‌ی اقامه را گفت و نماز را شروع کردند. "

خاطرات آیت‌الله سیدهاشم رسولی محلاتی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص123

 

  • ۹۲/۰۳/۲۵
  • وی بی

نظرات  (۴)

و تلک الایام نداولها بین الناس ..
میشود اینقدر از جنگ ننویسید
(البته من میتوانم نخوانم)
پاسخ:
اگر شما نظر دیگری دارین برایم بنویسین.. من هم نظر خودم را می‌نویسم.. ادعایی هم ندارم که حرف‌هایم همیشه درست است. یا حتی اکثراً درست است. بارها گفته‌ام.. یکی است میان بقیه.
دلم خیلی گرفته
(بچه ها اگر شهر سقوط کرد نگران نباشید. دوباره فتح میکنیم…
مراقب باشید ایمانتان سقوط نکند)
“شهید جهان آرا”
ولی با این همه خیلی سخت میگذره
خدایا بهمون شکیبایی بده و سا یه ی سیدمون رو سرمون نگه دار
پاسخ:
ان شاء الله. بسیار ممنون از یادآوری وصیت‌نامه‌ی شهید جهان‌آرا. 
  • عارف‌حسین
  • نوع رأی‌های دیروز

    به‌م فهماند

    اهمیتِ سبک زندگی را